لوله كاروگيت - لوله هاي پلي اتيلن فاضلابي

توليد كننده تجهيزات صنعتي تهويه اي و تصفيه كننده آب و فاضلاب

لوله كاروگيت - لوله هاي پلي اتيلن فاضلابي

لوله كاروگيت چيست و به چه كاري مي آيد؟

بايد بگوييم كه لوله كاروگيت نوعي لوله پلاستيكي با متريال پلي اتيلن مي باشد و اين نوع از لوله ها غالبا بصورت دوجداره هستند جداره داخلي آن صاف و صيقيلي و جداره خارجي آن مارپيچي مي باشد تا مقاومت لازم را در برابر عبور و مرور وسايل نقيله و تردد داشته باشد. به سبب استفاده هاي مختلف از لوله كاروگيت در بسياري از صنايع  و حتي در ساختار شهرسازي در شهرهاي بزرگ و كوچك اغلب افراد و كارفرمايان را به سمت خود جذب نموده و از اينرو اين افراد تمايل دارند تا شناخت بيشتري نسبت به لوله كاروگيت و مواد و متريال مورد استفاده در ساخت جداره داخلي و بيروني آن، روشهاي توليد آنها، كاربرد لوله كاروگيت و ... كسب نمايند.

در ذيل به شما خواهيم گفت كه چرا اينقدر لوله كاروگيت طرفدار پيدا نموده است. لوله كاروگيت از آن دسته از لوله هاي پلي اتيلني دوجداره مي باشد كه در اقطار تقريبا بالا توليد مي شود و جداره خارجي آن ساختارمند شبيه فنر مي باشد. رنگ لايه خارجي لوله كاروگيت معمولا سياه رنگ مي باشد البته نوع كاربرد آنها تعيين مي كند كه رنگ جداره داخلي و خارجي آن چه رنگي باشد. در برخي موارد نيز سليقه توليد كننده و مشتريان در تعيين رنگ لوله كاروگيت تاثيرگذار خواهد بود.. كلكسيوني از رديف‌ها و شيارها روي سطح خارجي لوله كاروگيت وجود دارد. لوله كاروگيت مي‌تواند از پلاستيك‌هايي از قبيل پلي اتيلن با چگالي بالا (H.D.PE) يا PVC ساخته شود. كه بدليل مزاياي بسيار بالاي پلي اتيلن لوله كاروگيت پلي اتيلن با فاصله ي زياد از ديگر انواع لوله كاوگيت صدرنشين كاربرد در بسياري از  پروژه هاي شهري و جاده اي ست. لوله كاروگيت قابليت توليد در مدلهاي روكش دار يا آستردار را دارا مي باشند مثل لوله كاروگيت پي وي سي كه پوششي از جنس الياف دارد قابل ذكر است كه نوع بدون پوشش آن كاربرد بيشتري دارد. لوله كاروگيت پلي اتيلني براي كاربردهايي مانند انتقال آب و فاضلاب و زهكشي و انتقال فاضلاب صنعتي و عفوني و آب هاي جاري و حتي مسير كابل ها و سيم ها و نيز ساخت پل ها و اخيرا بصورت محافظ ي براي شيرآلات به كار مي‌رود . لوله كاروگيت بسيار منعطف مي باشد و همين مسئله به افزايش دوام و استحكام آن كمك مي كند. قيمت لوله كاروگيت با تمام اين مزيت نسبتا مناسب مي باشد. اين لوله ها خيلي سبك هستند بطوري كه براي حمل آنها نياز به افراد يا تجهيزات خاصي نمي باشد. و به راحتي حمل و نقل مي شوند.

مشخصات فني لوله كاروگيت و عمر بهره برداري از لوله كاروگيت :

لوله هاي كاروگيت با ساختاري كاملا مقاوم طراحي و توليد مي گردد. قسمت خارجي لوله كاروگيت عمدتا توسط بخشي از خاك احاطه مي گردد چرا كه به سبب قطر بالاي اين دسته از لوله ها و ساختار مقاوم آنها ، مي بايست در زير زمين دفن شوند. فشار وارده از سوي خاك موجب فشرده سازي فضاي اطراف لوله كاروگيت مي گردد و در واقع باعث كاهش تنش وارد شده به لوله كاروگيت مي شود. انعطاف پذيري بيشتر لوله كاروگيت با عملكرد بهتر و طول عمر لوله ارتباط مستقيم دارد. ساختار لوله كاروگيت دفن شده و طول عمر و ميزان تحمل و ماندگاري لوله كاوگيت تا حدي توسط خاكي كه آن را احاطه كرده و نحوه اجرا و آماده سازي بستر نصب لوله كاروگيت تعيين مي شود. فشار خاك، تراكمي را در اطراف محيط لوله به وجود خواهد آورد و در واقع فشار روي آن را بطور محسوس كم مي كند. البته مهم اينست كه خاك اطراف لوله نرم و عاري از هرگونه سنگ و ريگ و اجسام زبر و آسيب زننده باشد چراكه لوله آسيب مي بيند. انعطاف پذيري بالا باعث عملكرد بهتر در طول عمر نصب مي شود. كنترل‌هاي دقيق ابعاد حفاري، لوله‌گذاري و اتصال هاي صحيح لوله از عوامل موفقيت يك پروژه است. همچنين انتخاب صحيح تراكم خاك‌هايي كه پوشش لوله را شكل مي‌دهند، احتمالا عملكرد ساختاري لوله و خاك را تحت كنترل خود قرار مي‌دهد. فشار ثابت مناسب در اطراف لوله و حمايت يكنواخت لوله در جهت طولي نمي‌تواند بدون اعمال و استفاده از يك روش خوب حاصل گردد.  تعميرات محل دفن لوله ها و تعميرات پروژه هاي شهري امري هزينه بر و زمان بر مي باشند. از اينرو نوع محل نصب لوله كاروگيت جهت افزايش طول عمر مفيد داراي اهميت بسزايي مي باشد. لوله‌هاي كاروگيت پلي اتيلني H.D.PE به طور نرمال براي عمر بهره برداري بين 50 تا 100 سال مناسب مي باشند.

قيمت لوله كاروگيت :

نوع پليمر مورد استفاده در ساخت لوله هاي كاروگيت، قطر داخلي و ابعاد و اندازه لوله هاي كاروگيت، نوع استانداردهاي مورد استفاده در حين ساخت و بهره برداري، گريد پليمري، نوع جوشكاري و اكسترود نمودن ، وزن هر شاخه ، همه در تعيين قيمت لوله كاروگيت  تاثير مستقيم خواهند داشت ناگفته نماند كه تاثيرات ارزي نيز قيمت لوله كاروگيت را تحت الشعاع خود قرار مي دهد. البته اين دسته از لوله هاي پلاستيكي با دوام به سبب طول عمر بالا و برخي از مزيتهاي آن از قبيل وزن كم ، قابليت توليد در اقطار نزديك به 3000 ميليمتر، جايگذاري سهل و ساده و انتقال آسان و ... نسبتا داراي قيمتي مقرون به صرفه مي باشد و يكبار هزينه جهت خريد لوله كاروگيت از توليد كننده معتبر موجب مي شود تا ساليان مديدي بدون نقص به اهداف عمراني خود در بالاترين ميزان برسيد. سازآب توليد كننده لوله كاروگيت و لوله پلي اتيلن ، سپتيك تانك و تمام سازه هايي كه با ماده پليمري پلي اتيلن ساخته مي شود، مي باشد . كيفيت محصولات اين شركت بي نظير است مي توانيد از كارخانجات ما بازديد فرماييد صحت اين مدعا را تاييد بنماييد. 02188571656

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد